Още първата опаковка на шоколада Милка през 1901 г. е лилава и е украсена с черно-бялата тогава крава на фона на Алпите.
Но защо точно крава? Както никое друго животно кравата въплъщава родината и същността на марката Милка: алпийският свят и алпийското мляко. Но как кравата става лилава? Вдъхновени от мотото „Направи чуждото познато, отчужди познатото” собсвениците на марката Милка оцветяват не само опаковката, но и рекламоносителя си (кравата) в лилаво, за да привлекат вниманието към шоколада Милка.
Първото телевизионно излъчване на Милка с лилавата крава е през 1973 г., за което агенция „Young & Rubicam” получава златно отличие от Клуба на арт директорите. От 1973 г. лилавата крава Милка играе главна роля в 110 телевизионни клипа и се превръща в култ.